d.rive 06.06.2020

  • Post category:Newsletter

Weitere Highlights diese Woche. Reinschauen!

  1. McKinsey-Umfrage: Kaufbereitschaft der Deutschen bei Autos steigt deutlich
    Laut einer aktuellen McKinsey-Umfrage nimmt die Kaufbereitschaft der Deutschen bei Autos nach dem starken Rückgang infolge der Coron-Krise jetzt wieder deutlich zu.
  2. Car dealers become online consultants
    During the corona pandemic, the digitalization of the vehicle business is gaining speed. Many car dealerships are turning to online consultation via tablet or smartphone.
  3. DAT-Barometer: Das eigene Auto sichert kontaktlose Mobilität
    Gleichzeitig gaben zwölf Prozent der Pkw-Halter an, wegen der Ansteckungsgefahr die Anschaffung eines weiteren Fahrzeugs zu erwägen, “damit auch mein Partner oder möglichst viele Personen im Haushalt ‚kontaktlos mobil‘ sein können”. Vor allem für Befragte, die in einem Mehrpersonenhaushalt mit Kindern leben, kommt der Kauf eines weiteren Fahrzeugs (24 Prozent) in Frage, noch größer ist die Bereitschaft unter den 30- bis 39-Jährigen (29 Prozent).
  4. ASTRABAT: EU-Projekt zur Entwicklung von Feststoff-Akkus – electrive.net
    Ein neues EU-Projekt namens ASTRABAT befasst sich mit der Entwicklung von Festkörper-Batteriezellen. Ziel des Projekts ist die Kreation solcher Zellen für Elektrofahrzeuge und andere Anwendungen in Europa. Das Projektkonsortium umfasst 14 Partner aus acht europäischen Ländern.
  5. The EDPB gives its view on connected car technology – but will it reach the chequered flag? | Dentons
    In February, the European Data Protection Board (EDPB) published its draft guidelines on the processing of personal data in the context of connected vehicles and mobility-related applications (the Guidelines). These are draft guidelines published for public consultation.
  6. Bank11 launcht smive: Erste unabhängige Autobank bietet Auto-Abo an
    Abomodelle für Autos werden zurzeit branchenweit gelauncht. Nun ergreift erstmals auch eine unabhängige Autobank die Initiative und setzt bei ihrer neuen Plattform auf eine “Symbiose aus den Stärken von Händler und Bank”.
  7. Volvo CEO: Pandemic will rapidly accelerate shift to electric cars
    Volvo CEO Håkan Samuelsson said that the coronavirus will accelerate the pace of change in the auto industry. He said the shift to EVs will be among the major changes that occur due to the pandemic.

    Speaking at a Financial Times global digital conference, Samuelsson said:

    Electrification will go faster. I think it would be naive to believe after some months, everything will return to normal, and our customers will come back into a showroom asking for diesel cars. They will ask even more for electric cars. And that is speeding up.

  8. China: Panasonic Supplied 18% Of MIC Tesla Model 3 Batteries YTD
    Panasonic does not give up and also is supplying batteries for the Tesla Model 3 in China.
  9. From 2D to 3D and back: How we digitize vehicle foiling
  10. While COVID-19 Batters The Airlines, Driverless Car Technology Marches On
    In fact, driverless cars are helping in the fight against COVID-19 and are building positive public opinion in the process. In the United States, self-driving cars are being used to help deliver food, medicine and other necessary supplies. In the Bay Area, driverless cars help food banks deliver groceries without the risk of human-to-human contact. The Mayo Clinic is using driverless cars to transport COVID-19 tests in Florida. Nuro is doing the same thing in California. People have largely forgotten about the fatal hiccups of the past, and before this crisis is over, driverless cars may be viewed as one of the heroes of the struggle against this pandemic.
  11. Tesla Model 3 Changing EV Charging Demand — Study
    Today’s electric cars have larger batteries that need higher power to recharge them. Could that be a problem for utility companies?
  12. E-Fahrzeuge: Kaufanreize für die Deutschen nicht entscheidend
    Nicht erst seit der Corona-Krise geraten bestehende oder geplante staatliche Prämien für E-Autos in den Fokus, um skeptische Verbraucher von umweltfreundlichen Antriebstechnologien zu überzeugen. Doch bei deutschen E-Auto-Interessierten spielen entsprechende Zuschüsse bei den Kaufüberlegungen lediglich eine untergeordnete Rolle.
Keine News mehr verpassen!